Skandinaviens största fisbutik i webb

Fiskebutiken

Varukorgen är tom

scriptspot_sitewide_nocheckout

scriptspot_sitewide_nocheckout

scriptspot_sitewide_nocheckout

Kundservice sidor

FAQ – Frågor och svar

 

Produkter, handel och betalning


Går det att handla i nätbutiken utan registrering?
Erbjuder nätbutiken möjlighet till s.k. "1-click shopping", dvs. en funktion där man som inloggad kund kan genomföra hela köpprocessen från början till slut med bara en musklick?
Varför fylls min varukorg med produkter som jag inte lagt dit efter att jag loggar in?
Varför kan man inte recensera produkter anonymt, utan att registrera sig?
Hur kan jag skriva en produktrecension?
Vad är en rabattkod och hur fungerar en sådan?
Kommer Paypal att bli ett betalningsalternativ?
Hur fungerar minneslistan?
Hur lägger jag produkter till produktjämförelsen – och var hittar jag själva produktjämförelsen?

 

Leverans


Vad innebär ”normal leveranstid”?
Var ser jag om produkten finns i lager?
Varför skickar ni inte brevförsändelser?
Kan leveransen skickas till en alternativ leveransadress – eller en alternativ mottagare?



Mina sidor


Jag glömde mitt lösenord – hur får jag det tillbaka?

 

Allmänt/annat


En del funktioner är menade ”enbart för medlemmar i Happy Angler Club”. Vad är Happy Angler Club?
Jag vill beställa nätbutikens nyhetsbrev men hittar inte beställningsformuläret!

 

Produkter, handel och betalning



• Går det att handla i nätbutiken utan registrering?

Ja. Efter varukorgen får kunden välja hur han eller hon vill fortsätta handla: det går att antingen logga in eller fortsätta utan registrering. I skedet efter varukorgen går det också att registrera sig i samband med att man lämnar ”beställarens uppgifter”. Vi rekommenderar att du öppnar ett användarkonto, kontot bär med sig en hel del olika slags förmåner. Registrering i nätbutiken kallas för att gå med i Happy Angler Club. Du kan läsa mera om Happy Angler Club här »


• Erbjuder nätbutiken möjlighet till s.k. "1-click shopping", dvs. en funktion där man som inloggad kund kan genomföra hela köpprocessen från början till slut med bara en musklick?

Nej, och det beror bland annat på våra betalningsalternativ:

* Betalning med faktura/delbetalning kräver att kunden fyller i bl.a. personnummer och väljer ”betalning med faktura/delbetalning” samt antalet månatliga avbetalningsbelopp. Happy Angler-nätbutiken sparar inte sina kunders personnummer och därför går det inte att genomföra betalning med faktura/delbetalning med en klick.

* Betalning med kreditkort går inte heller, av samma orsak:
Happy Angler sparar inte kundernas kreditkortnummer och därför kan inte heller betalning med kreditkort genomföras med en klick.


• Varför fylls min varukorg med produkter som jag inte lagt dit efter att jag loggar in?

Inloggade kunders varukorgar töms inte automatiskt när de loggar ut. Det innebär att om du lägger produkter i din varukorg medan du är inloggad, sparas de tills du antingen köper dem eller tar dem bort från varukorgen. Om du lämnar produkterna i varukorgen och sedan loggar ut, sparas produkterna i varukorgen och du hittar dem där när du nästa gång loggar in igen. På så sätt kan registrerade kunder använda varukorgen också som en slags minneslista.


• Varför kan man inte recensera produkter anonymt, utan att registrera sig?

Recensionsfunktionen är en social tjänst och recensenterna kan erbjudas personliga förmåner för dem. Dessa förmåner skulle vara omöjliga att dela ut om recensenterna inte vore registrerade användare.


• Hur kan jag skriva en produktrecension?

Varje produktsida har en ”Skriv recension”-länk/knapp både i övre sidan av sidan och i slutet av produktuppgifterna. Genom denna länk hittar du recensionsformuläret. Om du inte är inloggad ber systemet att du först loggar in och flyttar dig sedan till produktens recensionsformulär.



• Vad är en rabattkod och hur fungerar en sådan?

Happy Angler använder rabattkoder och förmånskuponger i sin marknadsföring och för att belöna sina kunder. Rabattkoder är bokstavs-/sifferkombinationer som matas in i Rabattkod-fältet på varukorgsidan. Beroende på situationen kan rabattkoden berättiga kunden till t.ex. en vara på köpet, gratis leverans eller en procentuell rabatt. Alternativen är många.
Rabattkoden måste matas in i det reserverade fältet i den exakta form som den angivits, beakta även STORA och små bokstäver.


• Kommer Paypal att bli ett betalningsalternativ?

Paypal hör till våra utvecklingsplaner, tyvärr är tidspunkten fortfarande oklar.


• Hur fungerar minneslistan? Jag försökte lägga produkter till minneslistan men länken flyttade mig bara till inloggningssidan.

På grund av att den egentliga minneslistan är på kundens egna sidor, förutsätter den också att du loggar in (och medlemskap i Happy Angler Club). Efter att du loggat in kan du lägga produkter till minneslistan och sedan granska den under ”Mina sidor” länkens punkt ”Minneslistor”. Medlemskapet i Happy Angler Club är gratis, läs mera om Happy Angler Club här »



• Hur lägger jag produkter till produktjämförelsen – och var hittar jag själva produktjämförelsen?

Du kan lägga produkten till jämförelsen antingen i produktkategorin genom att kryssa för punkten ”Välj till produktjämförelse” eller genom att klicka på länken ”Välj till produktjämförelse” på produktsidan.

Du hittar till produktjämförelsen på följande sätt:
* genom att klicka på ”Jämför”-knappen i produktkategorins övre kant
* genom att klicka på ”Produkten har valts för jämförelse” i produktkategorin, under produktuppgifterna (om produkten i fråga valts till jämförelsen)
* genom produktsidans anmälningsfönster som kommer fram när du lägger produkten till jämförelsen

Du kan jämföra högst 4 produkter åt gången.

För att avlägsna produkten från produktjämförelsen:
* klicka på det röda krysset i produktens bild i ”Produktjämförelse”-balken i produktkategorins övre kant
* klicka på ”Ta bort från jämförelsen”-länken på produktjämförelsesidan



Tilll början av sidan »



Leverans


 

• Vad innebär ”normal leveranstid”?

Vi försöker leverera produkter som vid beställningstidpunkten finns i lager inom 2-5 vardagar, fast närmare två än fem dagar.


• Var ser jag om produkten finns i lager?

Produktens lagerstatus finns på produktsidan. Om produkten är en ”beställningsvara” kan den kräva mer än den normala leveranstiden (3-5 vardagar). I detta fall anges en estimerad leveranstid på produktsidan.
(beställningsvara = produkten lagras inte normalt utan beställs efter efterfråga).


• Varför skickar ni inte brevförsändelser?

Vi använder inte brev för att posten eller de andra leverantörerna inte erbjuder leveranskoder för sådana försändelser. Vi vill försäkra våra kunder möjligheten att följa med sina beställningar.


• Kan leveransen skickas till en alternativ leveransadress – eller en alternativ mottagare?

Javisst. Mottagaren anges vid beställningens skede 2/5 (Leveransuppgifter). Genom att kryssa för Beställaren är inte leveransens mottagare… kan du ange en alternativ leveransadress (t.ex. din arbetsplats) eller en helt annan mottagare. Se nästa punkt.
 




Tilll början av sidan »

 

Mina sidor


 

Jag glömde mitt lösenord – hur får jag det tillbaka?

Du kan beställa ett nytt lösenord på inloggningssidan (och under köpprocessen vid inloggningsskedet) genom att klicka på länken ”Glömt ditt lösenord?” och genom att följa sidans anvisningar. Du hittar inloggningssidan bl.a. här » 

 

Allmänt/annat




• En del funktioner är menade ”enbart för medlemmar i Happy Angler Club”. Vad är Happy Angler Club?

Happy Angler Club är en nyttig tjänst för alla våra kunder. Medlemskapet är gratis och ställer inga krav på kunden. Happy Angler Club underlättar handel i nätbutiken och erbjuder förmåner, personifierade erbjudanden och begränsat innehåll som bara medlemmar kan läsa. Läs mera om Happy Angler Club här »


• Jag vill beställa nätbutikens nyhetsbrev men hittar inte beställningsformuläret!

Du kan inte ”prenumerera” på vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet skickas enbart åt medlemmar i Happy Angler Club i form av Happy Angler-bulletinen. Medlemskapet är gratis, omedelbart och du kan gå med när som helst. Medlemskapet förpliktigar dig inte till något och för med sig bara förmåner. Du kan gå med i Happy Angler Club här ».

  
Till början av sidan »  
 

footer_content_ha

Betalningssätt:

Vi använder cookies för att du ska kunna surfa på våra webbplatser och använda alla funktioner. Genom att använda sidan godkänner användningen av cookies.
Klar Mera information