Skandinaviens största fisbutik i webb

Fiskebutiken

Varukorgen är tom

scriptspot_sitewide_nocheckout

scriptspot_sitewide_nocheckout

scriptspot_sitewide_nocheckout

benefitbar_tuotesivu

Välj först de nödvändiga alternativen (färg, storlek e.d.) för att se tillgång på produkten
Status:

Raymarine Evolution EV-100 autopilot med hydraulisk styrning

14 909 kr

19 735 kr

från 490 kr /mån »

Lägg till produkt:
Tillgång på:

Status: Finns inte i lager

Affär: Hör inte till affärernas sortiment

Presentation » tilläggsmaterial » Leveransmetoder »

Raymarine Evolution EV-100 autopilot med hydraulisk styrning

Produktnummer: 723193774281

Raymarine Evolution EV-100 revolutionerar autopilotutbudet för fiskebåtar genom sin otroligt enkla montering. Det har aldrig varit så enkelt att kalibrera en autopilot, det behöver inte längre göras!

Evolution Ai -styralgoritmerna, som ger autopiloten dess nya exakthet, baserar sig på Raymarines autopilotkunskap, FLIR Systems mångsidiga forskning och produktutveckling samt
avancerad styrteknologi som används inom luftfarten.

Evolution-autopiloterna optimerar båtens prestanda genom att uppfatta omgivningen och räkna ut de behövliga styrkommandona ytterst snabbt. Slutresultatet är en noggrann och pålitlig kurs oberoende av båtens hastighet och väderomständigheter.

• Lätt att ta i bruk
• Ingen krånglig kalibrering
• Kompassen behöver inte kalibreras
• 9-axlad noggrann mätning av farkostens ställning (sydning, vändning, guppande och styrriktning)

• Lättmonterad
• Separata styrgivare behövs inte
• EV-givaren kan monteras på eller under däck
• Kan monteras upp och ned och långt från farkostens mittlinje
• Plug-and-play-kontakt
• Helt tätt inkapslad, skyddsklass IPX6

EV-100-autopiloten monteras i styrhytten på en roderstyrd båt. EV-100-systemet består av en EV-1-givare, en ACU-100-autopilotenhet, en arbetsenhet samt en styrenhet.

EV1-givaren är avsedd för mekaniska och hydrauliska Evolution-autopilotsystem.
Tack vare SeaTalk-nätet fixas både ström och dataförbindelse med en kabelanslutning. Du kan koppla EV-1 till en ACU-enhet (Actuator Control Unit) via SeaTalkng- eller NMEA2000-nät.

p70RS-styrenheten är avsedd för motorbåtar och har både knapp- och vridkontroll. Skärmen med ypperlig kontrast och skärpa samt klara färger förbrukar endast lite ström tack vare sin avancerade diodbelysning. Den breda horisontala och vertikala tittvinkeln gör avläsningen lätt också då man ser snett på skärmen. p70RS-styrenheten har LightHouse användargränssnitt och en särskild monteringsfunktion gör ibruktagandet och konfigureringen enkel och snabb.

Den 0.5L hydrauliska pumpen (12V) är avsedd att använda båtens styrsystem som en del av Raymarines autopilotsystem. Används i första hand i båtar som redan har hydrauliskt styrsystem. Innehåller kugghjulspump och bakslagsventil som styrs med servomotor.

ACU - Actuator Control Unit - arbetsenhetens styrenhet ser till att arbetsenheten får tillräcklig effekt och matar också ström till SeaTalkng-kanalen.

Förpackningen innehåller:
• Evolution EV1 givare (med monteringstillbehör och stativ)
• ACU-100 centralenhet (med 1m SeaTalk förgrenad kabel och kopplingstillbehör)
• P70RS styrenhet (med solskydd, monteringstillbehör, SeaTalk förgrenad kabel och SeaTalk skyddspropp)
• Kabelserier för koppling (strömkabel, 5m baskabel, 0,4m förgrenad kabel, T-stycke 2st., 5-punkts kopplingsribba, terminator 2st.)
• Hydraulisk svängriktningspump 0,5 l/min för arbetscylindrar i storleken 50-110 cc (Passar bl.a. BayStar)

Hydraulslangar måste skaffas separat enligt den hydraulstyrning man använder.

Tillverkare Raymarine
Garanti 24 mån.
Modell T70154

Raymarine Evolution EV-100 autopilot med hydraulisk styrning
Snabbzoom: för markören över bilden

tuotesivu_alalistaus

Produktrecensioner » Frågor & svar »
Raymarine Evolution EV-100 autopilot med hydraulisk styrning is rated 4.5 out of 5 by 2.
Rated 4 out of 5 by from Mycket prisvärd autopilot Jag installerade denna pilot i en Uttern 6000. Många skriver att pumpen är helt tyst men det är väl inte riktigt sanningen. Ljudet är dock inte speciellt störande. Installationen var väldigt enkel. För att koppla piloten till ett NMEA2000-nätverk krävs en övergång från SeatalkNG till NMEA2000. Fungerade direkt utan problem i mitt nätverk. Jag fick dock ändra heading-sensor i min HDS5 (gen1) för att inte båtpilens riktning skulle bli sned (?!). Vet inte riktigt vad det beror på men använder man HDS5´ans egen sensor för detta så löser det sig. På det hela ett riktigt bra köp.
Date published: 2014-11-25
Rated 5 out of 5 by from Marknadens bästa "billiga" pilot Fungerar utmärkt utan roderlägesgivare .enkel installation bästa köpet jag gjort...
Date published: 2014-10-09
  • y_2019, m_11, d_15, h_12
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.2
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_2
  • loc_sv_SE, sid_050905-3CA2B85F-AB59-4146-95D2-2D3987160B4F, prod, sort_[SortEntry(order=FEATURED, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_happyangler-sv_se
Vi använder cookies för att du ska kunna surfa på våra webbplatser och använda alla funktioner. Genom att använda sidan godkänner användningen av cookies.
Klar Mera information

scriptspot_product